Saturday, January 26, 2008

ارزاق يا مودي


احد الايام الغبراء ...كان برايز مروح من الدرس ومعاه واحد صاحبه طرى ونضيف ....اسمه مودى ...كنا اياميهاف تانيه ثانوى..المهم مودى كان عايز يصور منى مذكرة عشان بتعته ضاعت ...روح معايا ...اطلع طيب يا مودى
اشرب حاجه ..بتاع ...اى كلام م اللى احنا بنقوله ..المهم مرضاش يطلع ...قاللى انا هستناك تحت بس انتا خلص
بسرعة .....طلعت جبتهاونزلت لقيته قاعد ع الارض وبيعيط ....قد الشحط وبييعط
برايز :فى ايه مودى ؟؟؟؟
مودى :وااااااااااااااااااء ...واااااااااااااااااااااااااء
برايز :فى ايه ياض ؟؟؟
مودى :هىء هىء ..الموبايل بتاعى ...وااااااااااااااااااااااااااء
برايز :ماله؟
مودى :عيلين جم خدوه منى ...وااااااااااء
يا حول الله يارب ..اعمل فى ام الحته اللى الواحد عايش فيها ...انا ماستغربتش ....اكيد الواد كان بيطلع الموبايل من جيبه حد شافه
معاه ...قامو قلبوه فيه ...وطبعا اجدع واحد فى الحته كان ماشى بفردة شبشب وطالعلها ايريال ..وبيقول عليها موبايل ....والواد
مودى موبايله الوان 6 نظام وبالحجاره ...كانت حاجه جامده اياميها
المهم فضلت اساله ومشينا شوية فى الحته ندور على اللى سرقه ....وفجأه لقيته بيشاور على عيلين ...اطول واحد فيهم طول
قد رجل الكنبه...وقاللى ان دول اللى خدوهم اما وصلونا لحتهمنه ....الولدين اول ما شافونا طلعوا يجرو المهم فضلنا نجرى وراهم لحد
مقطوعه ...وهناك لقيت مصر كلها مستنيانا ....
خلق كتــــــــــير لا دول كتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــير اوى كمان
طبعا الناس هناك كان استقبالهم جامد اوى ...وكلهم كان ف وشهم علامات مطاوى وحاجات ما يعلم بيها الا ربنا ...لدرجة انى افتكتهم
كائنات فضائيه كانت اشكالهم غريبه اوى ...اتلموا حواليا....
انا وقتها خفت ...لكنى افتكرت كلام معلمي الاول ....زمهره ...كان دايما يقولى :اضرب طقم كلام ...ودور على الطويل واضربه
طبعا عملت اللى قاللى عليه .....عملت فيها عنتر وفكيت الحزام ....وناديت على الواد الطويل اللى فيهم ...كان واد معايا فى المدرسه بس
فضل يسقط
وقولت :واد يا قمبيز ...هو اسمه كده .... يا بن الـــ****** طبعا انا حاطت نجوم لانى قولتله كلمه ...مش ولا بد
ومكملتش كلام ...هوب وبتوكة الحزام ...وطاخ
طاخ طاخ ...طاخ ....طـــــــــــــــــــــــــــاخ
طبعا اللى ف السطر اللى فوق دى الضربة بتاعى لكن اللى تحتيه ده الضرب اللىانا انضربته......انا يدوب التوكه بتاعت الحزام جت ف
دماغ قمبيز ...وانا محستش بالدنيا خالص ...انا فاكر على مستوى نظرى ...ده لما كان عندى نظر ....انو كان هناك اكتر من 50 نسمه
بيضربونى انا وبس ...دول كانو مشيلين العيال الصغيرة اسلحه ...و مودى صاحبي كان واقف يحرس العمود ...كان بيتفرج عليا وانا بتطحن
بيضربونى انا وبس ...دول كانو مشيلين العيال الصغيرة اسلحه ...و مودى صاحبي كان واقف يحرس العمود ...كان بيتفرج عليا وارتفاعه 56 سنتيمتر ...او 56.5 ...مش فاكر ...
المهم خليت ناس اصحابي يجيبو الموبايل من العيال دول ...ومن يوميها وانا ومودى اصحاب ع الاخر ...ومودى عرف انى كنت رجوله معاه وكلت ضرب علشانه ......

وتدور ايام وانا ادخل احياء وهو يخش تاريخ ...ونفترق عن بعض وتنقطع اخباره ...لانى مكنتش بشوفه الا ف الدروس
ولكن يشاء السميع العليم وانا ماشى فى الشارع فى احد الايام ااقبل مودى
برايز : حازم حازم !!!!!!؟
مودى :بسيوني بسيوني !!!!!!؟
هىء ومىء وبوس واحضان وبتاع
مودى : انتا فين يا ض اليومين دول
برايز : صيدلة طنطا
مودى : يا حول الله يا رب !!!!!؟
مودى :طيب وليه كده ؟؟؟
برايز :الحمد لله يا عم ...النصيب بقى
مودى : عادى يا عم ...انا اعرف ناس كانت فى صيدلة طنطا والحمد لله دلوقتى عندهم عيال وعايشين عادى
برايز : انتا بتتكلم بجد يا مودى ؟؟؟ بجد؟؟؟
مودى :خلى املك ف ربنا كبير
برايز ...:اومال انتا روحت فين ؟؟؟؟
مودى : انا ف ـــــــــــــــــــــــ

ستــــــــــــــــــــــــــــــــوب هنا بعد اذنك
انا سألت 3 من الناس اصحابي اللى يعرفو مودى..عن توقعاتهم فى الكليه اللى ممكن مودى يدخلها
اول واحد قال ان مودى ممكن يكون ف تربية طفولة لانها مش بتقبل الا البنات ...اما التانى قال ان مودى دخل اقتصاد منزلى عشان لما يتجوز ويقعد ف البيت
اما التالت قال ان مودى اكيد دخل المعهد العالى للباليه

نرجع تاني لمودى
مودى :انا فى كلية شرطه
برايز :نعم ؟؟؟؟؟؟
انا الواد ادانى الكلمه بقيت واقف شبه علامة التعجب كده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...مودى؟؟اللى مكنش حتى راضى يدافع عن نفسه وساعتها بقى دماغى راحت ف حته تانيه .... تخيلو كده بعد كام سنه انا قاعد ف الصيدلية بتاعى اللى ف القطب الجنوبي
...اكيد لانى مش هلاقى مكان افتح فيه

....قاعد
سقعان ومشغل التلفزيون على القناة السادسة وهى الوحيده الللى ارسالها بيوصل لحد هنا ...قاعد بتفرج على نهائى مراكز الشباب بين شبراويش وسرس الليان وبيدخل عندى الزبون الوحيد اللى بييجى هنا ...عالم حيوان نيوزيلندى جاى ومعاه طائر البطريق اللى بيربيه عشان يطعم البطريق ده ضد انفلونزا الطيور
يــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاه قمة الاثارة
ومودى هيبقى ظابط وكل الناس تعمله احترام ....وزى كل الافلام العربي هيروح يتقدم للبت بتاعى وابوها الاقرع يجوزها له عشان هو اقرع وبيحب الفلوس وهى خاينه عايزه تبقى مرات ظابط يعنى هيبقى هو و البت بتاعتى قاعدين يلعبو عروسه وعريس طول اليوم


وانا قاعد ف القطب الجنوبي اكح تراب ...كح كح كح...قصدى اكح ثلج

بس نقول ايه ...هى الحياة كده ...ارزاق ...ارزاق يا مودى



19 comments:

Sa3eD said...

جامد يا موشي والله انا لي واد صاحبي سيس برده كده حصل معاه نفس الموضوع ودخل فنيه عسكريه يلا اهي ارزاق

gamalpotter said...

هههههههههههههههههههههههههه

جامد موت يا موسى

انا عينى دمعت من كتر الضحك

طريقة عرضك روووووووووووووعه

سوووو بيرفكت

لك تحياتى

sa'7so'7te said...

موضوعك لذيذ جدا
بس ما تشيلش فى نفسك
الضابط ده مهما على او وطى اكيد هيجيله صداع و ياخد برامول من صيدليتك و ابقى ارفع انت السعر عليه

عموما هم الشرطة انواع..واحد دخل شرطة عشان ابوه فى الشغلانة دى
و واحد زى صاحبك اتبهدل كتير فى حياته فعايز كرامة مزيفة
وواحد مجموعه جاب كده
و ندرة نادرة عشان يدافعوا عن اهلهم و اهل حارتهم

sosokoko200 said...

يا كبيييييييييييير والنبى ابقى احجزلى ارض مساحتها متر فى متر على بعد 100 متر من صيدليتك اللى فى القطب ههههههههههه

Anonymous said...

3ALA RA2YAK YA SA3EEEEED HEYA ARZA2
NAWARATENA F ELBLOG

allah ye7'alekey ya sa7's7'tey 3ala kalamek elgamil dah
wallahee menawara

BaD pHaRma bOy said...

برايز
طبعا ياحبى الموضوع مش مستاهل ارد عليه
انت ياحبى جااااامد
والجاامد مش بيطلع الا الجاامد
ربنا يخليك لينا يامااااان

Anonymous said...

مشكور حبيبي
برايز

انت فعلا مبدع

تحياتي لك

games professor

Anonymous said...

menawar wallahe ya 7oby
thanx a lot
:)

Anonymous said...

da men zokak

mashkor 3la elrad

محمد الوكيل said...

هاهاهاها قصة جامدة طحن، بس هي حقيقية؟!!
شكراً..
محمد المصري

Anonymous said...

انته قولتها يا برايز
ارزااااااااااااااااااااق

برايز said...

منور يا د.محمد ....انا كل حاجه بكتبها حقيقية يا صاحبيي ....بس لازم تبقى فيه حتة زيادة فى الاخر ...وايه ...ومنور
:)

Anonymous said...

جامد يا بو حميد

Anonymous said...

hahahahahahahaha

modo3 gamil w hadef

Anonymous said...

دااااااااااااااااااااعر ياموسي

ايه يبنى الفجر ده

عليا الطلاج فااااااااجر

بس على فكره بتحصل وبرضه حصلت معيا عيل غلبان اوووووي وبساله لقيته داخل شرطه ومكنش غلبان بس ده كان كماااان ..........................

Anonymous said...

طب والله موهوب الي الامام يا كبير وفي انتظار المزيد

pharma street boys said...

hahahahahahahaha

modo3 gamil w hadef


thanx ya man

pharma street boys said...

..........................


فصدك ايه يعنى يا تيتو

pharma street boys said...

طب والله موهوب الي الامام يا كبير وفي انتظار المزيد


منور يا بيكووووو